onsdag 12 oktober 2016

Dröm blir till NaNoWriMo-synopsis

Jag drömde väldigt livligt inatt, en förvånansvärt färdig berättelse. Satte mig ned idag och skrev ned allt. Det blev ett synopsis på nästan 3000 ord och med ens insåg jag att jag hade något att basera NaNoWriMo på. Jag hade inte tänkt vara med i år, jag läser en kandidatkurs i litteraturvetenskap och tycker inte att jag har tid. Men det här nog varit andra orsaker som spökat, dels att skrivandet gått i stå efter ett par svidande refuseringar, dels för att jag inte har haft någon NaNoWriMo-idé.
Tills nu.
Det är svårt att delta i denna berömda skrivarutmaning utan att ha någon som helst grundidé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...